Tidigare evenemang

Sverige - en dubbelt så stor marknad

Sverige - en dubbelt så stor marknad

Med sina tio miljoner invånare är Sverige inkörsporten till de internationella marknaderna för många finländska företag med ambitioner att växa utomlands. De många likheterna mellan länderna underlättar en etablering men kan samtidigt dölja de skillnader som existerar.

Se en inspelning av den simultantolkade versionen ovan.

På Finsk-svenska handelskammarens webbinarium diskuterar Keskos koncernchef Mikko Helander, Fiskars vd Nathalie Ahlström, Hannes Snellmans Specialist Partner Johanna Wärnberg och Fazers koncernchef Christoph Vitzthum vad som krävs för en lyckad etablering i utlandet. Moderator är Milttons vice vd Katri Makkonen.

Program

  • Webbinariet börjar, Katri Makkonen, vice vd, Miltton och Kjell Skoglund, vd, Finsk-svenska handelskammaren
  • Mikko Helander, koncernchef, Kesko
  • Nathalie Ahlström, vd, Fiskars
  • Christoph Vitzthum, koncernchef, Fazer
  • Johanna Wärnberg, Specialist Partner, Hannes Snellman
  • Paneldebatt
  • Sammanfattning och avslutning, Katri Makkonen

Övrigt

Webbinariets språk är finska. Inspelningen är simultantolkad till svenska. 

Relaterade artiklar