Företag föredrar att lösa tvister via skiljeförfarande Skiljeförfarandet har ökat i popularitet både i Finland och Sverige. En färsk... Paul Öhrnberg Nyheter 26.05.2021
Handelskammarens tidning förenar Finland och Sverige Finsk-svenska handelskammaren hjälper finländska företag på den svenska marknaden och skapar kontakter... FINSVE Nyheter 26.04.2021
Så lyckas du med PR i Sverige Ska du ta steget in på den svenska marknaden? Då kan det... Lena Barner-Rasmussen Nyheter 13.04.2021
Tidigare evenemang Sverige - en dubbelt så stor marknad Sverige är som en andra hemmamarknad, men det går inte alltid att... FINSVE Tidigare evenemang 25.03.2021
Tidigare evenemang Se webbinariet i efterhand: Sverige – en dubbelt så stor marknad Med sina tio miljoner invånare är Sverige inkörsporten till de internationella marknaderna... FINSVE Nyheter 25.03.2021
Keskos koncernchef Mikko Helander: Vi söker ständigt nya förvärvsobjekt i Sverige Kesko, Finlands största aktör inom handeln, har fått ett stadigt fotfäste i... Paul Öhrnberg Nyheter 17.03.2021
Fazers Christoph Vitzthum: Internationalisering kräver en hög ambitionsnivå Fazer har funnits på den svenska marknaden i över 90 år. Men... Lena Barner-Rasmussen Nyheter 10.03.2021
Potential för framgång i finsk-svenska företagsaffärer Mellan Finland och Sverige görs det ett stort antal fusioner och företagsförvärv... Paul Öhrnberg Nyheter 22.02.2021
Framgång förutsätter risktagning H&M, Ikea, Spotify, Husqvarna. Listan på välkända svenska företag och varumärken kan... Kjell Skoglund Nyheter 08.02.2021
Hannes Snellman blir Finsk-svenska handelskammarens samarbetspartner Den nordiska advokatbyrån Hannes Snellman har ingått ett treårigt samarbetsbetsavtal med Finsk-svenska... FINSVE Nyheter 03.02.2021
Jungle Juice Bars Noora Fagerström: Viktigt att göra grundarbetet innan man beger sig till Sverige Att söka tillväxt utomlands var en självklarhet för Jungle Juice-grundaren Noora Fagerström.... Lena Barner-Rasmussen Nyheter 02.02.2021
Framgångsrecept för marknadsföring i Sverige: våga improvisera Acceptans, mod och improvisation. Det är framgångsreceptet bakom svensk marknadsföring, säger Jonna... Lena Barner-Rasmussen Nyheter 21.12.2020